Träna som småbarnsförälder - Vi har lösningen!

Som småbarnsförälder är det ofta svårt att hinna med träningen men här har vi hittat en artikel som förklarar hur man tränar på bara 15 minuter. Vi ger också lite kostråd.

Magasinet Marie Claire har i en artikel pratat med fitnesstränaren Rachel Buschert och fått tips på hur man tränare mage, rumpa och armar på det mest effektiva sättet.

Rachel menar att man måste göra något för hela kroppen men som ändå lägger tonvikt på dessa kroppsdelar. Därefter ger hon flera olika tips på träning för varje kroppsdel, bland annat armhävningar och övningar med och utan vikter. Ingen av övningarna till respektive kroppsdel tar längre än fem minuter sammanlagt vilket gör att du kan träna dessa tre problemområden på en kvart, effektiv tid.

Om man vill se resultat av sin träning krävs det också att man kan sköter kosten väl och detta kan vara en stor utmaning för många. Det finns många olika typer av kosttillskott på marknaden och det är svårt att bena ut vad som passar just dig. Alla tränar olika och därför är utbudet lika stort. Min rekommendation är att aldrig stoppa i sig något som är producerat av en okänd eller anonym tillverkare. Läs alltid bipacksedeln. Hos Top Formula Healthcare brukar jag köpa hem storpack med proteinbars. Perfekt för den som är på språng med barnen!